woensdag 14 mei 2008

Over pipi en kaka

Excuseer mij mijn woordgebruik, maar ik moet het ook ganse dagen aanhoren. Kleine man leert op het potje gaan. En dat wordt niet in alle discretie aangepakt. Nee, het potje staat altijd ergens in de weg, en ik hoor hier continu de woorden "pipi" en "kaka". Mij leren ze heel beschaafd een "besoin" te doen, liefst ergens afgezonderd, niet zomaar waar iedereen bijstaat. Maar hij mag gewoon midden in de huiskamer zich zetten en "pipi" schreeuwen. Alsof de buren het ook moeten horen.

En beste lezers, het feest breekt hier pas echt los als hij er ook in slaagt om echt een paar druppels te lossen: handgeklap, bravo-geroep, en twee snoepjes als beloning. Beste viervoeters, laat mij u vragen: wordt u ooit op deze manier beloond voor het legen van uw blaas ??? Ik dacht het niet he, nee, bij ons is het normaal, logisch dat we dit doen op de aangeduide plaats, op commando, liefst niet tegen de planten, niet op het gras en als het kan ook niet net voor de deur. Vuilbakken zijn ook taboe, een boom kan misschien nog net.

Beste tweevoeters: wij vragen uw begrip, wij eten ook graag snoep, wij worden ook graag beloond. Dus als we morgen ons ochtendplasje netjes buiten doen op een plaats die door u is goedgekeurd mogen wij dan ook voor één keer wat uitbundigheid verwachten? En een snoepje, alsjeblieft?

1 opmerking:

Anoniem zei

super!